Pages

Wednesday, September 28

Sambutan Hari Raya Warga Pendidikan Lipis 2011

28 September 2011 (Rabu) : Selesai Mesyuarat Penempatan Murid Tingkatan 1 di Heritage Hotel Cameroon Highlands, saya terus bergegas pulang ke Kuala Lipis. Alhamdulillah, sempat jugalah saya menyertai sambutan hari raya warga pendidikan daerah Lipis yang bermula pada pukul 3.00 petang itu. Sebagai pengerusi jawatankuasa persiapan tempat, kenalah tengok-tengok kut-kut ada yang tidak cukup. Terima kasih kepada En. Shahrom (KU SPK) dan abang Bullah (Pen. Akauntan) yang turut membantu saya dalam pengurusan persiapan tempat. Atas kerjasama semua pihak, majlis ini telah berjalan dengan lancar. Ramai juga guru-guru yang hadir. Setinggi penghargaan kepada Dato' Haji Mohamad Noor (Pegawai Daerah) , YM Tengku Nizam (Jurutera Daerah) dan En. Mohd Pauzi (Setiausaha MDL) kerana sudi hadir bagi memeriahkan lagi sambutan hari raya ini.

CC Talib sedang menyenduk kuah laksa Pahang kepada para tetamu. Menu laksa Pahang disumbangkan oleh SMK Kerambit. Tuan JD puji...katanya sedap. Tahun depan boleh la buat lagi.

Susah nak teka nie...yang mana satu anak dara dan yang mana satu mak dara. Hanya yang berpengalaman sahaja yang boleh membuat pilihan yang tepat.

Sumbangan MGB Daerah Lipis, mee goreng panas.

Orang dewasa pun suka makan ais cream. Rasa-rasanya menu nie yang habis dulu.

Ustaz Saadon, dah makan banyak lemang tu...lepas nie kenalah pergi check kolesterol pula.

En. Mat Nor Wagino (GB SK Tanjung Gahai) dah surrender tapi En. Rani (GB SK Kuala Telang) masih tekun gayenya tu.

Sibuk benar gayenya Mr. Tamilvenan (Guru Besar SJKT Kuala Lipis) dan Mr. Ho (Guru Besar SJKC Benta) sambil makan pun sempat lagi bertelefon.

Sebahagian Pengetua yang hadir. Terima kasih Ustaz Wan Rosli (batik biru : Mantan Penyelia Agama Islam) kerana sudi hadir walaupun kurang sihat.

En. Rushdan (Pengerusi Kelab Staf) sedang melayani Tuan DO menikmati juadah yang disediakan.

Terima kasih tidak terhingga kepada semua yang telah bertungkus lumus menjayakan majlis sambutan hari raya ini. Insyaallah...jika umur panjang, kita akan mengadakan majlis seumpama ini di bangunan baru pula.

No comments: