Pages

Sunday, September 25

Jamuan Hari Raya Tengku Muda Pahang

Malam semalam (24 September) saya mewakili PPD Lipis menghadiri Jamuan Hari Raya Aidilfitri Tengku Muda Pahang yang diadakan di Dataran Lipis. Jamuan hari raya itu diserikan dengan persembahan nyanyian oleh Man Bai dan Rossa. Ramai juga orang-orang Lipis yang hadir memeriahkan majlis tersebut. Majlis yang bermula pada pukul 8.30 malam itu telah berakhir pada pukul 11.30 malam. Petang Sabtu tu, saya dan ketua-ketua jabatan lain diminta menunggu ketibaan Yang Mulia Tengku Muda di padang Kawad RAMD Kuala Lipis. Helikopter yang membawa Tengku Muda mendarat sekitar jam 4.45 petang.


Department Heads waiting for the Royal landing.

Tengku Muda Pahang, Tengku Abdul Rahman Ibni Sultan Haji Ahmad Shah bersalaman dengan orang ramai sejurus mendarat dengan helikopter di padang kawad RAMD Kuala Lipis.


Tengku Muda sedang menikmati juadah yang disediakan.



Saya ingat nak balik awal sedikit malam tu, sebab anak-anak kat rumah tak ada orang jaga (isteri pergi kursus di Genting), namun salah pilih lokasi pula, duduk meja depan sekali dengan Tuan Ketua Polis Daerah dan Tuan Jurutera Daerah. Nak tak nak kenalah tunggu sampai majlis tamat. Dapatlah juga saya nengok Rossa menyanyi.



Persembahan artis seberang, Rossa mendapat sambutan hangat daripada orang-ramai. Mat-mat Indon bukan main teruja lagi bila menyaksikan persembahan Rossa. Tahniah kepada abang Polis dan Rela yang berjaya mengawal keadaan, walaupun pada satu-satu ketika tu, keadaan macam sedikit di luar kawalan.

No comments: