Pages

Thursday, September 8

Penyerahan Bangunan Baru PPD Lipis

Pagi tadi (8 Sept) telah berlangsung acara ringkas penyerahan bangunan baru Pejabat Pelajaran Daerah Lipis yang terletak di belakang SMK Setiawangsa. Penyerahan replika kunci oleh Jurutera Daerah kepada Timbalan PPD Lipis menjadi tanda rasmi proses penyerahan tersebut. Bermula pada tarikh hari ini, maka keseluruhan bangunan ini menjadi tanggungjawab PPD Lipis untuk menguruskannya.


Encik Hamdan Harun, Timbalan PPD Lipis mewakili Pejabat Pelajaran Daerah Lipis menerima replika kunci daripada Y.M. Tengku Nizam bin Tengku Ismail, Jurutera Daerah Lipis.

Kedudukan di atas bukit yang dapat dilihat dari dua jalan iaitu jalan ke bandar Lipis dan jalan bypass ke Padang Tengku, memberi gambaran tentang keutamaan dan peranan besar yang bakal dimainkan oleh PPD Lipis bagi menjulang kecemerlangan pendidikan di daerah ini. Bagi warga pendidikan daerah Lipis, berbanggalah dengan mercu tanda baru ini. Ia milik kita semua, marilah kita sama-sama menggembling khudrat bagi merealisasikan visi dan misi yang telah kita tetapkan.

No comments: