Pages

Tuesday, March 1

Anugerah Tawaran Baru (NKRA) Pendidikan

Majlis penyampaian Anugerah Tawaran Baru kepada Pengetua dan Guru Besar Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) Pendidikan telah diadakan pada 28 Mac 2011 di SMK Tun Syed Zahiruddin, Merlimau, Melaka. Sebanyak 586 buah sekolah terpilih untuk menerima anugerah tersebut. Bagi daerah Lipis, kita sangat bersyukur kerana 6 buah sekolah telah berjaya menerima anugerah tersebut. Tahniah dan syabas buat SK Tempoyang, SK Relong, SK Berchang, SK Pagar Sasak, SK Batu 13 dan SJKT Ladang Benta. Semoga kemenangan 6 buah sekolah ini akan menjadi pemangkin kepada sekolah-sekolah lain untuk berjaya pada masa hadapan.


En. Muhb Hasbi (SK Berchang), En. Ishak (SK Pagar Sasak), Pn. Rosniza (SK Batu 13) dan Pn. Devi Masran (SK Relong) merupakan penerima Anugerah New Deal selain Pn. Norizan (SK Tempoyang) serta Pn. Salama (SJKT Ladang Benta)


Dua orang kenalan lama saya suatu ketika dahulu, En. Wahiduddin bin Abdul Manaf (rakan serumah saya ketika sama-sama mengajar di SK Penjom dulu, kini bertugas sebagai Nazir Sekolah) dan Puan Zarina binti Jamil (Guru Besar saya ketika mengajar di SK Penjom, sekarang dia jadi Guru Besar di SK Bukit Damansara)

No comments: