Pages

Monday, March 8

Mesyuarat e-GTukar

Tuan Haji Basirun bin Abdullah Hasim, PPD Lipis sedang menyampaikan amanat beliau kepada semua Pengetua dan Guru Besar sekolah-sekolah daerah Lipis.
Pada 9 Mac 2010 telah diadakan Mesyuarat e-GTukar di Dewan Wacana Minda, Pejabat Pelajaran Daerah Lipis. Mesyuarat ini bertujuan memberi maklum kepada semua Pengetua dan Guru Besar tentang beberapa ciri penambahbaikan yang terdapat pada sistem e-GTukar versi terkini ini. Sebelum itu, Pegawai Pelajaran Daerah Lipis yang baru, Tuan Haji Basirun bin Abdullah Hasim telah menyampaikan ucaputama beliau. Beliau telah mengambil kesempatan pertama kali bertemu dengan semua Pengetua dan Guru Besar ini untuk menerangkan tentang harapan dan perancangan yang akan beliau cuba laksanakan di Lipis. Ucapan selama sejam itu, dipenuhi dengan cerita pengalaman dan kejayaan yang telah beliau tempuhi sebelum sampai ke PPD Lipis. Harapan beliau, kejayaan-kejayaan yang diperolehi sebelum ini akan dapat diteruskan sepanjang beliau menerajui pendidikan di daerah Lipis ini.
Sistem e-GTukar yang terkini membenarkan 3 kategori untuk guru bertukar iaitu pertukaran antara negeri, antara daerah dan dalam daerah. Guru-guru yang boleh mohon bertukar secara on-line ini ialah guru DGA29, DGA32(KUP), DG41 dan DG44(KUP). Guru-guru yang tidak boleh mohon bertukar secara on-line pula ialah guru DGA32(Hakiki), DGA34, DGA38, DG44(Hakiki), DG48 dan JUSA. Manakala guru-guru yang tidak boleh memohon untuk bertukar ialah guru pakar/cemerlang, guru Tingkatan 6 (yang ada surat pelantikan), J-Qaf, LPBS dan guru dalam tindakan tatatertib. Permohonan pertukaran boleh mula dibuat pada 1 April hingga 25 April.

No comments: