Pages

Sunday, October 6

Colmar Tropicale Bukit Tinggi

Beberapa minggu yang sibuk. Lebih banyak outstation daripada duduk di office. So...kesempatan yang ada at the end of last week, teman bawalah anak-anak ke Pusat Peranginan Colmar Tropicale, Bukit Tinggi.

Harap-harap dapat la release tension sikit. Maklumlah musim guru-guru mohon bertukar nie, dia orang call dah tak kira waktu pejabat. Tak jawab takut ada perkara mustahak pula.

Best juga kat Colmar Tropicale nie. Bertemakan 'A French Theme Resort', Colmar Tropical merupakan tempat bagi mereka yang gemarkan suasana tenang, kehijauan dan suasana yang menarik. Actually, teman suka tempat yang ada restoran moden, bersih dan teratur. Mahal sedikit tak apa, asalkan service bagus.

Dalam kolam kat belakang teman nie, ada dua ekor angsa. Kalau bergambar pastikan tangan di hadapan. Takut-takut nanti digigit oleh haiwan yang menjadi trade mark pensel colour nie.

Atas sikit daripada Colmar Tropicale terdapat Japanese Village. Boleh bawa kereta sendiri atau naik bas (sebenarnya lori yang diubahsuai).

Ikan koi kat sini besar-besar belaka. Kat rumah teman asyik mati sahaja. Ikan nie sensitif sangat. Air kotor tak boleh, motor penapis air rosak pun tak boleh. Sekarang nie, teman pelihara ikan puyu pula. Tak tukar air dua bulan pun tak apa.

Muka letih...emm, nak sampai ke Japanese Village nie kena mendaki lebih kurang 300 meter. Bagi yang tak biasa exercise macam teman nie, memang semput la. Kat atas tu ada souvenir shop yang menjual cenderamata beridentitikan Jepun. Price is quite expensive. Mungkin sebab import kot.

Turun dari Japanese Village, kami singgah di Animal Farm Bukit Tinggi. Anak bongsu teman nie nak bermain dengan rabbit pula.

Selain rabbit, kat sini juga ada rusa bintik (chital deer). Nampak macam jinak je. Tapi kena careful juga, takut-takut nanti terkena tanduk yang tajam tu.

No comments: