Pages

Sunday, September 29

Mesyuarat Pengurusan Pendidikan Daerah Lipis

Pada 25 hingga 27 September bertempat di Hotel Plaza Kuala Lumpur telah berlangsung Mesyuarat Pendidikan Daerah Lipis. Alhamdulillah semua Pengetua dan Guru Besar hadir kecuali beberapa orang Guru Besar yang terpaksa menghadiri mesyuarat lain yang dianjurkan oleh Jabatan Pelajaran Pahang. Mereka, walau bagaimanapun telah diganti oleh GPK Pentadbiran masing-masing.

Tuan Timbalan PPD, En. Rosli Mubin sedang menyampaikan taklimat beliau berkaitan kepimpinan dan hala tuju PPD Lipis.

Puan Zarina Manja, Unit Kualiti menyampaikan taklimat berkaitan Fail Meja, Minit Curai dan Proses Penyediaan PK03 Pemantauan

Haji Misnan, Pegawai Pendidikan Daerah Lipis sedang menyampaikan cenderamata kepada En. Wan Tarmizi, Penolong Pengarah (Data) Unit Pengurusan Sekolah Rendah Jabatan Pelajaran Pahang. Terima kasih Che Wan kerana sudi menyampaikan taklimat berkaitan eOperasi.

Pada 22 hingga 24 September yang lalu, teman dan Timbalan PPD, En. Rosli Mubin menghadiri Bengkel Penilaian Bersepadu Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PBPPP) di Hotel Grand Continental Kuala Terengganu. Penilaian Bersepadu ini akan menggantikan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) dan Laporan Penilaian Prestasi Tahunan (LNPT) mulai tahun 2015 nanti. Balik daripada taklimat ini, kome dikehendaki memberi taklimat pula kepada Pengetua, Guru Besar dan GPK Pentadbiran di daerah Lipis. Emm...berat juga tanggungjawab tu.

Sebenarnya sebelum menghadiri bengkel di Grand Continental tu, teman telah menghadiri mesyuarat eOperasi di hotel bersebelahan iaitu Tanjung Vista Hotel pada 18 hingga 20 September. Dua minggu berturut-turutlah teman ke Kuala Terengganu.

Turut bermesyuarat bersama teman di Tanjung Vista Hotel ialah Penolong PPD Rendah iaitu En. Zakaria Samah. Banyak jugalah ilmu baru yang kami dapat berkaitan eOperasi. Harap-harap lepas nie dapatlah kami mengatasi masalah-masalah teknikal yang timbul semasa guru-guru membuat pengemaskinian data nanti.

No comments: