Pages

Tuesday, April 9

Selamat Bersara Tuan Pengetua

Pagi tadi teman bersama Timbalan PPD, En. Rosli Abd Mubin menghadiri mesyuarat MPSM Cawangan Lipis di SMK Padang Tengku. Semua Pengetua hadir kecuali Pengarah Kolej Vokasional SHAS Kuala Lipis (setakat ni jawatan Pengarah belum diisi lagi)

Selain membincangkan perkara-perkara berkaitan pendidikan di sekolah menengah, mesyuarat ini turut mengambil peluang untuk meraikan pertukaran YM Raja Ibrahim bin Raja Shahdan, Pengetua SMK Benta dan persaraan En. Zulkifli bin Ismail, Pengetua SMK (Felda) Sungai Koyan. YM Raja Ibrahim bertukar ke SMK Shahbandar Hussin, Raub. Manakala, En Zulkifli pula bersara awal iaitu pada umur beliau 56 tahun.

Timbalan YDP MPSM Cawangan Lipis, En. Ahmad Yusuf menyampaikan cenderamata kenang-kenangan kepada En. Zulkifli.

Pada mesyuarat kali ini juga diadakan Majlis Pelancaran Laman Blog MPSM Lipis. Majlis telah disempurnakan oleh Timbalan PPD. Bagi yang ingin melawat laman blog ini bolehlah ke url http://mpsmlipis.blogspot.com

Pada 8 April yang lalu, teman bersama Timbalan PPD telah hadir ke Mesyuarat Sambutan Hari Guru Peringkat Negeri Tahun 2013. Oleh kerana tahun ini daerah Pekan akan menjadi tuan rumah, maka mesyuarat pertama ini telah diadakan di PPD Pekan. Mesyuarat dipengerusikan oleh En. Rosdi Ismail, Timbalan Pengarah Pelajaran Pahang. Selaku tuan rumah tahun lepas, teman dikehendaki membentangkan laporan Perayaan Hari Guru Peringkat Negeri Tahun 2012. Nasib baik la, teman ada juga bersedia dengan powerpoint.

No comments: