Pages

Friday, September 14

Sambutan Merdeka Raya 2012

Pada 14 September 2012 (Jumaat), Warga Pendidikan Daerah Lipis telah menganjurkan Majlis Sambutan Merdeka Raya. Majlis dua dalam satu ini bertujuan untuk mengeratkan hubungan silaturrahim antara warga pendidikan, jabatan-jabatan dan masyarakat sekeliling. Setinggi-tinggi penghargaan kepada jawatankuasa yang telah bertungkus lumus untuk menjayakan majlis ini. Semoga penganjuran majlis ini memberi impak yang besar kepada keharmonian dan keikhlasan hubungan sesama kita

Terima kasih kepada tetamu-tetamu VIP yang sudi hadir, Dato' Abdul Rahman Mohamad (ADUN Padang Tengku), Tuan Razak (Ketua Polis Daerah),  ADO Azhar, Penghulu dan lain-lain lagi.

Pelbagai menu disediakan di beberapa lokasi. Mr. Kumar, Guru Besar SJKT Ladang Selborne bertanya saya, where  he should start? Saya kata, first he has to walk around and then select the menu to be enjoyed. Waktu bersalam dengan saya ketika ingin pulang, saya tanya beliau, does he eat all menu? Mr. Kumar asked me to look at his stomach. Emm...seems no more space to be filled.

Macam ada perbincangan yang serius je tu. Isu apa agaknya ye? Apa-apa pun makanlah dulu.

Tauke sup gearbox, Ustaz Ismail Yahya nampaknya berpuashati dengan sambutan yang diberi terhadap sup yang dimasak oleh beliau itu. Tahun lepas habis, tahun nie pun habis juga. Nampaknya menu sup gearbox nie perlu dikekalkan dalam sambutan hari raya pada tahun depan.

Mula-mula nampak macam tak laku je Rojak Malabar nie. Emm...bila dah pekena sekali. Perg! sedap weh. Belum pukul 5 petang dah habis. Yang tapau bawa balik rumah pun ada. Kalau sape-sape nak booking Rojak Malabar nie boleh la call En. Hamzah di talian 019-9331248.

Bukan budak-budak je gemar makan ais cream, orang dewasa pun suka juga. Bagi anak tu dulu abang.

Pasal apa tak nak hidup pula api nie. Tadi molek sangat. Tak masaklah roti boom keh nie.

Encik Hamdan Harun, Timbalan PPD Lipis sedang menyampaikan duit raya kepada kanak-kanak yang hadir. Hai, En. Hamdan...takkan letak duit dalam gulung samping kut?

Tuan Haji Misnan, Pegawai Pelajaran Daerah Lipis sedang menyampaikan hamper kepada pemenang cabutan nombor bertuah. Nampaknya timbul tanda tanya dalam kalangan pengunjung Sambutan Merdeka Raya nie, bagaimana cabutan nombor bertuah ini dibuat, sedangkan mereka tidak diberikan apa-apa nombor pun. Emm...biarlah ia kekal menjadi suatu misteri.

No comments: