Pages

Wednesday, June 1

Selamat Bersara Abang Ayub

Semalam (1 Jun 2011) merupakan hari terakhir Encik Md Ayub bin Zakaria berkhidmat di PPD Lipis. Setelah berkhidmat selama 36 tahun 5 bulan dan 14 hari, beliau akan bersara wajib mulai hari ini sebagai Pembantu Luar (S11). Abang Ayub yang saya kenali merupakan seorang yang pendiam tetapi jika diajak berbual terutama berkaitan pengurusan aset atau pendidikan di sekolah asli beliau boleh bercerita berjam-jam. Abang Ayub mula berkhidmat pada 16 Januari 1974 sebagai guru di sekolah orang asli di bawah Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA) Perak. Setelah berkhidmat hampir 7 tahun di negeri Perak, beliau mohon bertukar ke negeri Pahang pada 31 Disember 1980. Antara sekolah-sekolah asli yang pernah beliau berkhidmat ialah SK Lanai, SK Lenjang dan SK Senderut. Pada 1 Januari 1996 beliau telah di serap ke Kementerian Pelajaran dan ditempatkan di PPD Lipis sehinggalah tarikh persaraan beliau ini. Kepada abang Ayub, kami ucapkan selamat bersara dan semoga berbahagia dengan kehidupan baru yang bakal ditempuhi.

Nasihat terakhir abang Ayub kepada kita semua ' Jangan menilai seseorang berdasar luaran sahaja. Seseorang itu mungkin kelihatan tidak mesra pada air mukanya, namun setelah kita mengenali hati budinya ternyata dia seorang yang berbeza daripada tanggapan asal kita'


Abang Ayub banyak membantu saya semasa saya dikehendaki menguruskan aset PPD Lipis dahulu. Semua laporan pengurusan aset dan stok ppd beliaulah yang menyediakannya, saya cuma tandatangan sahaja.

No comments: