Pages

Monday, June 27

Petang yang sukar...

Belum pun genap 2 tahun bertugas di daerah Lipis, beliau telah diarahkan bertukar. Sukar untuk mempercayainya...namun itulah ketentuan takdir. Life is unexpected. Barangkali tenaga dan idea beliau lebih diperlukan oleh daerah Cameron Highlands bagi meningkatkan pencapaian akademik daerah tersebut. Namun rasanya jauh di lubuk hati beliau masih belum puas berbakti kepada daerah Lipis ini. Tanggal 24 Jun, iaitu hari terakhir beliau berkhidmat di PPD Lipis menyaksikan segalanya. Airmata Basirun tumpah jua...beliau bagaikan tidak mampu menyudahkan ucapan akhirnya kerana dada terasa sebak dan airmata sukar ditahan lagi. Saat bersalaman dan berpelukan dengan staf PPD Lipis, sekali lagi emosi sukar dikawal...beliau yang kelihatan garang dengan kumis tebalnya tewas pada godaan kasih sayang anak-anak buahnya. Haji Basirun bin Abdullah Hasim, Pegawai Pelajaran Daerah Lipis melangkah pergi...namun legasinya akan terus dikenang.


Tuan PPD bergambar bersama-sama Pengetua sekolah-sekolah menengah daerah Lipis

Memori terakhir bersama Majlis Guru Besar (MGB) daerah Lipis

Tuan Haji Basirun menyerahkan Nota Serah Tugas kepada En. Hamdan Harun, Timbalan PPD Lipis yang akan menanggung tugas sehingga PPD baru dilantik.

Mengetip kad perakam waktu buat kali terakhir di Pejabat Pelajaran Daerah Lipis

Kepada Tuan Haji Basirun...semoga kecemerlangan yang tuan tunjukkan di Lipis akan terus tuan praktikkan di Cameron Highlands. Kami, warga pendidikan Lipis mendoakan kejayaan tuan.

No comments: