Pages

Friday, July 1

Pelancaran 1Murid 1Sukan 1Malaysia di Merapoh

2 Julai 2011, tepat jam 7.45 pagi telah diadakan larian serentak seluruh negara sebagai simbolik kepada pelancaran dasar 1 Murid 1 Sukan. Dasar ini mewajibkan setiap murid menyertai sekurang-kurangnya satu aktiviti sukan di peringkat sekolah. Dasar ini akan menyokong Falsafah Pendidikan Kebangsaan yang berhasrat untuk melahirkan insan yang seimbang dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani.
SMK Merapoh, sekolah yang terletak paling utara negeri Pahang bersempadan dengan Gua Musang, Kelantan sangat bertuah kerana pelancaran larian serentak ini telah disempurnakan oleh En. Yahya Zainal Abidin, Timbalan Pengarah Pelajaran Pahang.


Sebelum berlari kena la sarapan dulu, baru la ada stamina.
Dari kiri : En. Hamdan (Timbalan PPD Lipis), En. Yahya dan En. Hamid (Pengetua SMK Merapoh)


Timbalan Pengarah, En. Yahya Zainal Abidin sedang membaca perutusan YAB Timbalan Perdana Menteri sempena pelancaran 1Murid 1Sukan 1Malaysia.

Hai...yang depan tu dah tak sabor-sabor nak berlari tu. Jangan semput kat tengah jalan sudah la. Untuk pengetahuan semua, En. Yahya pun turut berlari juga. Trek larian hampir 3 km, melebihi 1.5 km yang telah ditetapkan. Yang patut respect dengan En. Yahya ialah beliau langsung tidak berhenti sepanjang larian tersebut. (teman dua tiga kali berhenti...letih weh dah lama tak berlari)

Lepas berlari dan rehat sekejap...test tekanan darah & kandungan gula dalam darah la pulak. Hem...ada orang tak sanggup nak test, takut sangat gayenya.

No comments: