Pages

Tuesday, December 21

Medan Ikan Bakar di Port Dickson

Bila orang rumah bercadang pekena seafood semasa bercuti di PD baru-baru ni, saya mula explore internet mencari lokasi ikan bakar yang popular di sekitar Port Dickson. Nasib baiklah ada dua tiga orang bloger yang menulis berkaitan medan ikan bakar ini antaranya ialah Waghih yang menceritakan tentang medan ikan bakar di Kampung Telok, Pasir Panjang dan Ahmok yang menulis tentang medan ikan bakar Persatuan Nelayan Kawasan Port Dickson di Kampung Gelam. Saya sekeluarga memilih untuk ke medan ikan bakar Kampung Gelam kerana kedudukannya lebih dekat dan berhampiran bandar Port Dickson. Sebenarnya sepanjang pantai PD tu terdapat banyak restoran ikan bakar, cuma tak tahu yang mana sedap dan service ok je.

Lokasi Medan Ikan Bakar Persatuan Nelayan Kawasan Port Dickson

Makanan dan service kat sini boleh tahan juga la. Bolehlah nak bawa kawan-kawan atau saudara mara makan kat sini.

Ikan jenahak bakar sedap juga rasanya. Biasanya saya suka ikan siakap bakar, namun sesekali pekena ikan bukan favorite ok juga.

...kerangnya kecil sikit la. Mungkin luar musim kut?

Anak bongsu saya, Ruzaini Imran sangat suka udang goreng tepung. Dulu dia alergik dengan udang, bila makan je mula la muka naik bengkak-bengkak tetapi sekarang dah ok.

Orang rumah saya suka sangat dengan tomyam. Mana-mana pergi menu ni tak tinggal punya. Kat Batu 2, Kuala Lipis ada tomyam special iaitu 'Bahtera Karam' tapi kalau tak tahan pedas jangan la...

No comments: