Pages

Wednesday, November 19

Selamat bersara tuan Pengetua

Salam buat semua,
Pada 13 November 2014, bertempat di Hotel Centrepoint, Kuala Lipis telah berlangsung Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2013 warga pendidikan daerah Lipis. Majlis diserikan dengan kehadiran Dato' Mustafa Long, ADUN kawasan Padang Tengku.

Seramai 141 orang penerima anugerah telah hadir. Terima kasih kepada guru-guru yang telah bersara kerana turut hadir. Kepada semua penerima APC, semoga kecemerlangan yang telah ditunjukkan sepanjang tahun 2013 akan diteruskan ke tahun-tahun mendatang.

Terima kasih kepada semua ahli jawatankuasa yang telah bertungkus lumus untuk memastikan masjlis ini berjalan dengan lancar. Simple tetapi tetap meriah.

Pada 13 November 2014, teman telah dijemput ke SK Lanai untuk sama-sama memeriahkan Majlis Graduasi Kelas Dewasa Orang Asli dan Pribumi (KEDAP)

Tetamu khas Dato' Jaafar, Pengarah IPGM Tengku Ampuan Afzan menyampaikan ucapan serta merasmikan majlis ini. Tahniah kepada SK Lanai kerana berjaya menganjurkan majlis yang julung-julung kali diadakan ini. Harap-harap sekolah lain yang ada kelas KEDAP bolehlah mencontohi SK Lanai.

Best betul persembahan nasyid oleh murid-murid SK Lanai ni. Dengar kata dia orang ni dapat naib johan dalam pertandingan nasyid peringkat daerah. Kalau diasah bakat dia orang ni, boleh jadi johan tahun hadapan.

Pada malam 11 November 2014 berlangsung Majlis Sulaman Kasih Junjungan Budi sempena persaraan Tuan Haji Syed Mohamed bin Syed Agil, Pengetua SMK Orang Kaya Haji di Dewan Jubli Perak Sultan Haji Ahmad Shah Kuala Lipis.

Terima kasih kerana sudi menjemput kami daripada Pejabat Pendidikan Daerah Lipis.

Tuan Haji Misnan, Pegawai Pendidikan Daerah menyampaikan cenderamata kenang-kenangan kepada Tuan Haji Syed Mohamed. Selamat bersara tuan haji, semoga sentiasa sihat dan bahagia di samping keluarga.

Pada  petang 11 November 2014, PPD Lipis telah menerima kunjungan rombongan daripada PPD Gombak.

Pn. Zarina Manja, Pegawai Kualiti PPD Lipis sedang menyampaikan taklimat berkaitan EKSA. Sebelum itu, Tuan Haji Misnan telah menyampaikan taklimat berkaitan pelaksanaan PrOD di daerah Lipis.

Tuan Haji Misnan menyampaikan cenderamata kepada Pn. Dayang Fatimah, Pegawai Pendidikan Daerah Gombak. Ada ruang nanti kita berkunjung ke PPD Gombak pula ya...

Bergambar bersama YB Dato' Seri Idris Jusoh, Menteri Pendidikan II sempena Majlis Sambutan Bulan Bahasa yang diadakan di IPGM TAA Kuala Lipis pada 27 Oktober yang lalu.

Bersalam dengan Tuan KPPM dan Timbalan KPPM. Emm...bukan senang nak dapat bersalam dengan orang-orang besar KPM.

No comments: