Pages

Friday, July 18

Iftar Ramadan di SJKT Ladang Selborne

Salam untuk semua,
Kepada keluarga anak kapal dan penumpang MH17, takziah teman ucapkan. Semoga sabar dalam menghadapi ujian dan dugaan ini.
Innalillah hiwa inna ilai hiro ji'un - daripada Allah kita datang, dan kepada Allah kita kembali.

Petang semalam (18 Julai 2014), teman telah memenuhi undangan ke Majlis Jamuan Iftar Kali Ke-5 SJKT Ladang Selborne. Turut hadir dalam majlis ini ialah Tuan Haji Misnan Mohd Damin, Pegawai Pendidikan Daerah, Encik Rosli Abdul Mubin, Timbalan PPD dan beberapa orang Pegawai dari Pejabat Pendidikan Daerah. Tetamu khas yang dijemput ialah YB Dato' Mustafa Long, ADUN Padang Tengku. Hebat majlis ini, guru-guru berpakaian cantik dengan sari dan kurta. Teman je yang pakai baju kerja (tak sempat nak balik rumah, terus dari office). Sepatutnya kena pakai baju melayu bersamping ni.


Sebahagian AJK PIBG yang turut juga dijemput.


En. Rosli bin Abdul Mubin, Timbalan PPD sedang menandatangani buku pelawat. Congratulations tuan kerana telah dilantik sebagai Ketua Sektor Pendidikan Swasta dan Pendidikan Khas Jabatan Pendidikan Pahang.


Cik Kohila Vani, Penolong Kanan Pentadbiran sedang menyematkan rozet pada baju Tuan Haji Misnan, Pegawai Pendidikan Daerah.


Ketibaan Dato' Mustafa Long, ADUN Padang Tengku. YB Dato' dalam nada berseloroh berkata "Istimewa betul program di SJKT Ladang Selborne ni. Semua pegawai atasan PPD hadir".  Teman rasa semua hadir untuk memberi sokongan kepada usaha pihak sekolah membudayakan konsep 1Malaysia. Perbezaan agama, bangsa dan budaya tidak harus memisahkan kita. Walaupun hanya seorang sahaja staf muslim di sekolah ini, namun Guru Besar dan guru-guru tetap menghormati dan meraikan beliau. Majlis Iftar ini sebetulnya untuk Puan Norzila Ahmad Bustamam, satu-satunya Melayu Islam di sekolah ini. Ketika Puan Norzila menelefon teman untuk menjemput ke majlis tersebut, tak tergamak rasanya untuk teman mengatakan tidak. Semoga kehadiran kami ke majlis ini, mampu menggembirakan beliau dalam menjalani ibadah puasa, walaupun berada dalam komuniti yang berbeza bangsa dan agama.


Para tetamu berkumpul di kantin sekolah untuk mengikuti beberapa atur cara yang telah disusun sempena program Iftar Ramadan ini.

Program 1Malaysia tidak semestinya memerlukan belanja ribuan atau jutaan ringgit. Program simple begini pun sudah memadai untuk menerap semangat ukhwah ke arah membentuk satu bangsa  dan satu negara.


Menunggu waktu berbuka. Dah tak lama tu...

A first-class service. Bukan sahaja tolong sendukkan nasi, lauk-pauk pun disendukkan sekali. Cantiknya budaya timur.


Tuan PPD menyempurnakan pelancaran corperate video 'Era Baru SJKT Ladang Selborne'. Kepada En. Kumarasamy Rajagopal serta guru-guru SJKTLS, teman ingin merakamkan jutaan terima kasih di atas jemputan ke Majlis Jamuan Iftar Kali Ke-5 ini. Semoga anda semua diberi kebaikan dengan umur panjang dan kesihatan yang baik.

Wassalam

No comments: