Pages

Monday, July 14

Iftar Ramadan 2014

Majlis berbuka puasa PPD Lipis

16 Julai 2014 bersamaan 18 Ramadan 1435 Hijrah telah diadakan Majlis Berbuka Puasa Kelab Staf PPD Lipis.

Majlis dimulakan dengan bacaan tahlil dan tazkirah ringkas oleh Ustaz Halim, Penolong PPD JQaf.

Turut dijemput dalam majlis ini ialah anak-anak yatim dari Asrama Cemerlang Anak Yatim PKAYIA Kuala Lipis. Tuan PPD sedang menyampaikan hadiah kepada anak-anak yatim yang hadir.

Anak-anak yatim PKAYIA sedang menikmati juadah berbuka puasa. Semoga Allah SWT merahmati mereka semua, mendapat kejayaan di dunia dan akhirat.

Seronok berbuka puasa beramai-ramai dalam keluarga besar PPD Lipis.

Berbuka puasa di SMK Seri Lipis

Pada 7 Julai 2014 bersamaan 9 Ramadan 1435 Hijrah, teman memenuhi undangan untuk berbuka puasa bersama-sama penghuni asrama SMK Seri Lipis. Turut hadir dalam majlis tersebut ialah Tuan Haji Misnan Haji Mohd Damin, Pegawai Pendidikan Daerah Lipis.

Pelajar-pelajar kelihatan ceria menunggu waktu berbuka. Sesekali berbuka di dewan sekolah seronok jugakan.

Majlis yang dianjurkan ini, sekurang-kurangnya dapat menghilangkan kerinduan pelajar-pelajar kepada keluarga terutama di bulan puasa yang mulia ini.


Terima kasih kepada Tuan Haji Hamdan Harun, Pengetua SMK Seri Lipis dan guru-guru kerana sudi menjemput teman untuk hadir dalam majlis berbuka ini. Semoga SMK Seri Lipis akan terus cemerlang pada masa hadapan.

Berbuka puasa di SK Tempoyang

Semalam, 14 Julai 2014 bersamaan 16 Ramadan 1435 Hijrah, giliran memenuhi jemputan SK Tempoyang pula.

Terima kasih kepada Hajah Norizan Yusof, Guru Besar SK Tempoyang dan guru-guru kerani sudi menjemput teman dan rakan-rakan dari PPD Lipis untuk sama-sama memeriahkan majlis berbuka ini. Doa kami semoga SK Tempoyang akan berjaya mencapai status Sekolah Berprestasi Tinggi.

Selepas berbuka puasa telah diadakan solat maqrib dan seterusnya diikuti solat Isyak serta Tarawih berjamaah. Guru-guru pelatih berbangsa India dari IPGM Tengku Ampuan Afzan juga turut serta dalam majlis ini...semangat 1Malaysia.

Selesai solat Tarawih, moreh buah durianlah pula. Seulas dua bolehlah, banyak-banyak takut tak jumpa jalan balik rumah pula nanti (huhuhu...nasiblah pengamal amlodipine)

No comments: