Pages

Saturday, May 24

Sambutan Hari Guru Pahang 2014

Salam untuk semua...

Pelancaran Sambutan Hari Guru Peringkat Negeri Pahang 2014 diadakan di Taman Tasik Raub. Majlis disempurnakan oleh Puan Hajah Rashidah binti Md Arif, Timbalan Pengarah Pendidikan Pahang.

Sempena majlis pelancaran ini telah diadakan program senam seni. Dah berumur ni, banyaklah pergerakan yang teman tak dapat nak ikut.

Selain acara senam seni, turut juga diadakan ialah acara 'fun ride'. Teman tak menyertai acara ni...tak ada basikal.

Team memasak daerah Lipis yang disertai oleh Puan Saimah dan Puan Hapsah dari SMK Panglima Garang Abdul Samad telah berjaya mendapat tempat kedua, naib johanlah tu. Tahniah dan terima kasih kerana sudi mengambil bahagian.

Tahniah juga kepada team woodball...walaupun tak dapat johan atau naib johan, namun penyertaan kita dalam pertandingan ini adalah bukti sokongan kepada tuan rumah Hari Guru tahun ini.

Pertandingan golf di Kelab Golf Bentong...nampak ada penyertaan dari Lipis. Dalam gambar kelihatan En. Aziz, GPK Pentadbiran SMK Kuala Lanar je...En. Malik, Guru Besar SK Kuala Medang tak nampak pulak. Emm...mungkin tak menjadi sasaran jurukamera kut.

Pada 23 Mei telah diadakan Jamuan Makan Malam Simfoni Kasih di Dewan Jubli Perak Raub. Tetamu kehormat pada malam ini ialah YB Dato' Abd Aziz bin Haji Mat Kiram, ADUN Batu Talam.

Bergambar dengan sahabat teman Haji Mie, Penolong PPD Pengurusan Sekolah Menengah Rompin. Terima kasih Raub...makanan sedap, layanan istimewa.

24 Mei...hari yang ditunggu-tunggu telah tiba. Majlis Sambutan Hari Guru Peringkat Negeri Pahang 2014 di Dewan SM Sains Tengku Abdullah, Raub. Setiap daerah menghantar 40 orang peserta yang terdiri daripada Pengawai PPD, Pengetua, Guru Besar, guru senior dan guru muda. Terima kasih kepada semua yang hadir, especially dari Lipis.

Sebelum masuk ke dalam dewan, sempat jugalah teman meronda-ronda melihat pameran.

Bersama sahabat teman Tuan Haji Basri, Penolong PPD Pengurusan Sekolah Menengah Jerantut.

Dato' Haji Shahiruddin bin Ab. Moin, Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri Pahang (ADUN Dong) mewakili Dato' Seri Diraja Haji Adnan bin Yaakob, Menteri Besar Pahang diarak masuk untuk menyempurnakan majlis perasmian.

Tokoh Guru negeri Pahang 2014, Dato' Yahya Zainal Abidin, mantan Pengarah Pendidikan Pahang.

Tahniah kepada daerah Raub di atas penganjuran yang cemerlang. Walaupun terdapat beberapa kesilapan teknikal namun tidaklah sampai mencacatkan acara yang berlangsung. Teringat teman tahun 2012 sewaktu Lipis menjadi tuan rumah, segala-galanya nampak sempurna sehinggalah berlaku kesilapan memberi hadiah di saat majlis hampir berakhir. Tak guna menyalahkan sesiapa...yang penting post mortem perlu dibuat mengapa kesilapan itu berlaku. Apabila punca diketahui, maka dapatlah kita lebih berhati-hati pada masa hadapan. Tahun depan giliran daerah Bentong pula menjadi tuan rumah.


No comments: