Pages

Friday, May 16

Sambutan Hari Guru Kebangsaan 2014

Tarikh : 15 Mei 2014 (Khamis)
Acara : Senamrobik
Lokasi : Padang SM Sains Seri Puteri, Kuala Lumpur

Acara senamrobik di SM Sains Seri Puteri, Kuala Lumpur. Turut sama Timbalan Pengarah Pendidikan Pahang, Puan Hajah Rashidah binti Md. Arif.

Bersama sahabat-sahabat dari Lipis, Encik Aminullah (GPK Kokurikulum SMK Kerambit), Encik Jasmawari (Guru Besar SK Jeram Landak) dan Encik Hamdan (Penyelaras Sekolah Model Khas K9 SK Betau).

Tarikh : 15 Mei 2014 (Khamis)
Acara : Pameran Pendidikan
Lokasi : PWTC, Kuala Lumpur

Pintu masuk ke Pameran Pendidikan di PWTC

Booth Bahagian Pengurusan Sekolah Harian. Tahniah kepada daerah Temerloh dan Pekan kerana turut terlibat menjayakan pameran ini.

Tarikh : 15 Mei 2014 (Khamis)
Acara : Forum Pendidikan
Lokasi : PWTC, Kuala Lumpur

Ahli panel yang terlibat petang ini ialah Dato' Seri Devamani, Datuk Norizan Bapoo dan Dr. Jessica Ong. Moderatornya pula ialah Syed Munawar (yang selalu keluar kat televisyen tu)

Selepas hampir dua jam mengikuti forum ini, apa yang dapat teman simpulkan daripada pendapat yang dilontarkan oleh ahli-ahli panel ialah guru-guru tidak dapat mencambahkan kreativiti mereka untuk mencipta inovasi disebabkan kekangan kerja-kerja perkeranian yang terpaksa mereka lakukan di sekolah. Emm...hari tu ada ura-ura KPM akan melantik Pembantu Guru Sambilan di sekolah-sekolah. Apa terjadi dengan perancangan itu ye?

Tarikh : 15 Mei 2014 (Khamis)
Acara : Malam Erti Budi
Lokasi : PWTC, Kuala Lumpur


Pertama kali dapat masuk dewan makan PWTC yang luas ini.

Jamuan makan malam yang sungguh ceria. Kehadiran Tun Dr. Mahathir Mohamad bersama Tun Dr. Siti Hasmah Mohd Ali benar-benar menjadikan majlis ini penuh bermakna. Persembahan yang disajikan juga amat menghiburkan. Wilayah Kuala Lumpur jadi tuan rumah, makanya banyaklah artis-artis terkenal mengambil bahagian.

Tarikh : 16 Mei 2014 (Jumaat)
Acara : Pelancaran Sambutan Hari Guru Kebangsaan 2014
Lokasi : PWTC, Kuala Lumpur

Hari ini 16 Mei, teman ingin mengucapkan Selamat Hari Guru buat semua insan yang bergelar pendidik. Kepada rakan-rakan di PPD Lipis, semoga hari ini mampu mengembalikan nostalgia saat kita bertungkus-lumus mengajar di bilik darjah suatu ketika dahulu. Walaupun kini kita tidak lagi mengajar, namun darah guru tetap mengalir di dalam tubuh kita.

Berdiri menyambut ketibaan Tan Sri Muhyiddin Yasin, Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran.

Untuk kali ini, amat sukar untuk teman menahan air mata dari mengalir keluar. Saat Tan Sri Muhyiddin Yasin ditemukan dengan bekas guru beliau suatu ketika dahulu, rasa sebak segera menyelebungi isi dewan. Rasanya tiada yang tidak tersentuh dengan situasi ini. Syukur kepada Allah SWT kerana mewujudkan perasaan ini...semoga ianya mampu menyedarkan kita, betapa tugas yang sedang kita laksanakan ini bukanlah sebarangan tugas.

TAHNIAH kepada Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur di atas penganjuran yang cemerlang. TERIMA KASIH di atas layanan mesra yang telah dipamerkan.

RAUB, MU TUNGGU AKU DATANG

No comments: