Pages

Friday, July 27

Majlis Berbuka Puasa Staf PPD Lipis

Petang semalam, bertempat di Asrama Pusat Sungai Kerpan telah diadakan Majlis Berbuka Puasa Staf PPD Lipis. Alhamdulillah, ramai juga yang dapat hadir. Ada yang datang bersama keluarga dan ada juga yang solo. Solo pun sololah, asalkan dapat datang. Bukan apa, ini majlis kita, kalau kita sendiri tak sokong...siapa lagi? Bagi yang tidak dapat datang, barangkali mereka punya kepentingan lain. Jika umur panjang Ramadhan tahun depan, bolehlah kita sama-sama hadir. 
Sementara menunggu waktu berbuka tu, sempat jugalah buat tahlil ringkas. Juadah yang disediakan oleh 'abang Is' amat menyelerakan. Apa-apa pun tahniah kepada Pengerusi serta semua Ahli Jawatankuasa Kelab Staf di atas penganjuran majlis berbuka ini. Semoga dengan adanya majlis-majlis seumpama ini, ikatan ukhwah sesama kita selaku rakan organisasi akan lebih mantap.
.

"Separuh daripada kejayaan kita adalah sumbangan daripada orang lain. Oleh itu, hargailah mereka"

 Bacaan tahlil diketuai oleh Ustaz Saifulzaman
.
Anak teman nie, dah lapar dah agaknya. Matapun tak berapa nak buka.
 .
 Ini gelas yang keberapa Encik Hassan?

Petang nie menu apa agaknya? Minggu lepas anak-anak nak bakar ayam. Ikut jugalah kehendak mereka maklumlah yang kecik tu dah 2 tahun puasa penuh. Harap-harap tahun nie pun begitulah. Hem...rasa-rasanya kena jenguk bazar Ramadhan nie.

Bior bebudak membakar ayam...ada la bahagian yang tak berapa masak. Nasib baik ada backup ikan pari bakar. Kalau tak...mau terkilan berbuka puasa hari pertama.

No comments: