Pages

Sunday, June 10

Pertandingan Memancing di kolam Sempurna Sejati

Pagi tadi telah berlangsung pertandingan memancing sempena Sambutan Hari Guru Peringkat Negeri Pahang 2012 yang telah diadakan di kolam ikan Sempurna Sejati, Kampung Beletik, Lubuk Kulit. Pertandingan ini merupakan sebahagian daripada 7 acara sampingan yang akan dijalankan sempena daerah Lipis terpilih sebagai tuan rumah sambutan Hari Guru Peringkat Negeri pada tahun ini. Oleh kerana 10 tahun sekali baru berpeluang menjadi tuan rumah, maka banyaklah acara-acara yang dirancang untuk dilaksanakan. Pertandingan memancing merupakan acara pertama yang diadakan. Penyertaan agak menggalakkan dan difahamkan ada dalam kalangan peserta pertandingan datang sejauh Johor Bahru. Hem...hebat juga pukulan pertandingan memancing nie. Tetamu kehormat yang dijemput hadir ialah Dato' Haji Wan Rosdy bin Wan Ismail, ADUN kawasan Jelai merangkap Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Luar Bandar dan Hal Ehwal Orang Asli Negeri Pahang. Turut hadir ialah Tuan Haji Misnan bin Haji Mohd Damin, Pegawai Pelajaran Daerah Lipis. Pertandingan yang bermula pukul 9.00 pagi itu berakhir pada pukul 1.00 petang. Bagi Pihak JK Pengelola Sambutan Hari Guru Peringkat Negeri Pahang 2012, saya ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat menjayakan program ini terutama En. Jasmawari, Guru Besar SK Jeram Landak dan En. Hisam, tuan empunya kolam Sempuna Sejati di atas kerja kuat bagi memastikan program ini berjaya. Kepada semua Pegawai PPD Lipis, Pengetua dan Guru Besar yang turut hadir, sesungguhnya sokongan anda semua amat bermakna dan lambang kesepakatan kita warga pendidikan Lipis. Semoga momentum ini dapat diteruskan bagi acara-acara seterusnya.

Hanya kaki pancing sahaja yang sanggup menunggu berjam-jam tengah panas nie. Bior kulit jadi hitam, asalkan hati puas.
.
Hai...dah dekat tiga jam, sekor ikan pun tak dapat lagi nie. Balik mengeteh kat simpang Berchang lagi bagus ( agaknya inilah luahan hati abang yang menongkat dagu tu )
.
Berapa kilo agaknya nie bang, rasa-rasa boleh menang ke?
.
Jaga-jaga adik. Besor ikan tu...kang hilang jari sebatang.
.
Ikan keli nie kalau masak tempoyak, boleh buat kenduri tahlil...ajak jiran-jiran datang makan.
.
Bagi yang terlupa membawa peralatan memancing atau disabotaj orang rumah pagi tadi, jangan takut kat sini pun ada dijual peralatan-peralatan tersebut.
.
Yang tak minat memancing, boleh cuba-cuba nasib meneka biji labu. Lumayan juga hadiahnya.
.
Sebahagian warga pendidikan yang hadir. Dari kiri : En. Ahmad Daniar (Penolong PPD), En. Mohd Rosmi (GB SK Penjom), En. Ishak Mohamad (GB SK Pagar Sasak), En. Hasami (GB SK Wan Ibrahim) dan Tuan Haji Misnan (PPD Lipis).
.
Tuan Haji Misnan sedang menyampaikan hadiah saguhati kepada pemenang-pemenang.
.
Dato' Wan Rosdy sedang membuat cabutan nombor bertuah. Kacau-kacau sikit Dato', biar semua puas hati.
.
Dato' Wan Rosdy dan Tuan Haji Misnan bergambar bersana-sama dengan pemenang tempat pertama, kedua dan ketiga. ( Hadiah pertama dapat RM20,000.00, hem...boleh keluar Viva sebiji nie )
.
Tuan Haji Misnan menyampaikan cenderahati kepada Dato' Wan Rosdy di atas kesudian beliau datang bagi menyempurnakan program sempena Sambutan Hari Guru ini.

No comments: