Pages

Saturday, June 16

14 yang sibuk

RAPTAI SAMBUTAN HARI GURU 2012
Tempat : Dewan Jubli Perak Sultan Haji Ahmad Shah, Kuala Lipis
14 Jun 2012 ( Khamis )

Puan Rozita, Pengetua SMK Padang Tengku selaku Pengerusi Jawatankuasa Sambutan berbincang dengan En. Hamdan Harun, Timbalan PPD Lipis tentang susun atur acara sambutan. Bincang elok-elok ye...jangan gaduh pula.

Pasukan gendang Cina dah lama bersedia. Kesian adik-adik nie kerana terpaksa berlatih di tengah panas terik. Yang unik...ada seorang pelajar Melayu dalam pasukan ini.

Pasukan koir yang terdiri daripada guru-guru daerah Lipis giat berlatih. Harap-harap hari Sabtu nie dapat la mempersembahkan nyanyian yang mantap. Lagu 'Bila Berpacaran' tu best sangat tapi yang lelaki nampak kaku sikit.

KAYUHAN PENDETA ( BERBASIKAL SANTAI )
Tempat Mula / Tamat : Dewan SMK Setiawangsa
14 Jun 2012 ( 2.30 Petang )

Ustaz Ahmad Saifulzaman, Penyelia Kanan Agama Islam PPD Lipis sedang memberi taklimat keselamatan kepada semua pengayuh.

Aktiviti regangan dilakukan dahulu sebelum kayuhan dimulakan. Ini bagi mengelakkan berlakunya muscle injury.

Para pengayuh sudah bersedia

Encik Wan Abdul Hamid, Ketua Sektor Pengurusan Sekolah melepaskan para penunggang.

RIADAH GUA BAMA
Tempat : Kampung Relong
14 Jun 2012 ( 2.30 Petang )

 Sebelum mendaki tu, kena la buat aktiviti regangan dahulu. Kalau tak buat nanti takut ada yang kena muscle stiffness pula.

Para peserta mula bergerak ke arah Gua Bama. Selamat mendaki.

Gelap weh dalam gua nie. Terima kasih kepada Tuan Haji Yusuf Ibrahim ( bekas Pengetua dan Guru Cemerlang ) yang telah memberi pengkisahan tentang Gua Bama ketika program ini berlangsung.

 Turun dari Gua Bama, masing-masing dah letih. Terima kasih kepada mantan PPD Lipis, Tuan Haji Zahari bin Haji Uda yang sudi mengadakan jamuan kepada para peserta di rumah beliau.

Turut hadir dalam program Riadah Gua Bama ini ialah En. Rosdy, Timbalan Pengarah Pelajaran Pahang, En. Wan Abdul Hamid, Ketua Sektor Pengurusan Sekolah, Tuan Haji Misnan, Pegawai Pelajaran Daerah Lipis dan Tuan Haji Tajuddin, Ketua Penolong Pengarah Sektor Pengurusan Sekolah.

SOLAT HAJAT
Tempat : Masjid Sultan Mahmud Kuala Lipis
14 Jun 2012 ( 7.00 Petang )

 Alhamdulillah...ramai juga jemaah yang hadir. Tuan Timbalan Pengarah dan Ketua Sektor Pengurusan Sekolah juga turut serta dalam program ini.

Selepas solat maqrib diadakan solat hajat kemudian disusuli dengan bacaan yasin.

No comments: