Pages

Wednesday, June 1

Lawatan Benchmarking ke SK Sentosa dan SK Bukit Lada

Salam untuk semua,

Pejabat Pendidikan Daerah Lipis bersama Majlis Guru Besar Daerah Lipis telah menganjurkan lawatan benchmarking ke dua buah sekolah terbaik UPSR di daerah Maran pada 1 Jun 2016 yang lalu. Lawatan ini diketuai oleh Pengerusi MGB Daerah Lipis sendiri iaitu En. Ab Yazi bin Juhat (Guru Besar SK Felda Kechau 1) dan En. Ahmad Rosli bin Ismail (Penyelia Kanan Sekolah Rendah).

Destinasi pertama, SK Sentosa, Sekolah Kluster Kecemerlangan. Tahun lepas seramai 12 orang murid sekolah ini mendapat 5A dalam UPSR dan 100% lulus semua mata pelajaran.

Sebahagian Guru Besar Lipis yang turut mengikuti lawatan ini.

Menikmati jamuan minum pagi sejurus sampai.

Mendengar taklimat berkaitan SK Sentosa yang disampaikan oleh Guru Besar sekolah tersebut, En. Fuzil bin Nawawi.

Bergambar bersama En. Shawaluddin bin Abu, Guru Besar SK Kuala Medang.

Pertemuan yang tidak disangka dengan Tuan Haji Al Shaari bin Ramli. Yang DiPertua PIBG SK Sentosa ini ialah orang Lipis, bekas pensyarah teman sewaktu mengikuti program NPQH di Institut Aminuddin Baki pada tahun 2000 dulu. 

Menunaikan solat jamak & qasar di Masjid Kampung Jengka Batu 13 dalam perjalanan ke destinasi kedua.

Sekolah kedua dalam rangka lawatan benchmarking kali ini ialah SK Bukit Lada (juga berada dalam daerah Maran)

Dari kiri : Hajah Rosniza (GB SK Tempoyang), Pn. Sarimah (GB SK Padang Tengku), En. Muzafa (GB SK Batu 9), En. Mohd Nor (GB SK Tanjung Gahai), En. Zulkarnain (GB SK Kuala Telang) dan En. Ramli Mokhtar (GB SK Aur Gading)

En. Ab Yazi (Pengerusi MGB Lipis) sedang menyampaikan ucapan bagi mengucapkan terima kasih kepada Guru Besar dan warga SK Bukit Lada kerana menerima kehadiran rombongan dari Lipis.

En. Ab. Yazi bin Juhat (Pengerusi MGB Lipis) dan Pn. Radhiah binti Mohamad (Guru Besar SK Bukit Lada) bertukar-tukar dokumen MOU dengan disaksikan oleh En. Ahmad Rosli bin Ismail (Penyelia Kanan Sekolah Rendah PPD Lipis).

No comments: