Pages

Monday, October 26

Dari rakan sejawatan menjadi bos...

Salam untuk semua,


Majlis Meraikan Pertukaran Tuan Pegawai Pendidikan Daerah Lipis

Pada malam 10 Oktober 2015, bertempat di Jeram Bechung, Kuala Medang telah diadakan majlis meraikan pertukaran Tuan Haji Misnan bin Haji Mohd Damin, Pegawai Pendidikan Daerah Lipis yang akan bertukar ke Pejabat Pendidikan Daerah Bentong.


Teman bersama En. Muhd Hasbi Ibrahim (GB SK Berchang), En. Borhan Long (GB SK Jeram Landak), En. Rani (GB SK Kuala Telang) dan En. Jasmawari Idris (GB SK Kuala Lanar) antara yang turut hadir.   

Turut memeriahkan majlis ini ialah YB Dato' Seri Wan Rosdy, Exco Kerajaan Negeri Pahang merangkap ADUN Jelai, YB Dato' Mustafa Long, ADUN Padang Tengku, Tuan Kadi Daerah Lipis (tiada dalam gambar) dan En. Nor Ahmad bin Abd Rahim, Pegawai Pendidikan Daerah Lipis yang baharu.

Kenangan akhir bermain bowling di Berjaya Megamall, Kuantan bersama Tuan Haji Misnan bin Haji Mohd Damin sebelum teman meninggalkan PPD Lipis untuk berkhidmat di SK Pagar Sasak. Kepada mantan bos teman ni, diucapkan selamat bertugas di tempat baharu. Semoga sukses selalu.

Program Perjumpaan Tuan Pegawai Pendidikan Daerah Bersama Guru Besar Sekolah-Sekolah Rendah Daerah Lipis

Menghadiri perjumpaan pertama dengan Tuan Pegawai Pendidikan Daerah Lipis yang baharu, En. Nor Ahmad bin Abd Rahim pada 20 Oktober 2015 di Dewan Wacana Minda, PPD Lipis. Yang patah kan tumbuh, yang pergi kan berganti...

En. Nor (duduk nombor 4 dari kanan) adalah rakan sejawatan teman sewaktu bertugas sebagai Penolong PPD Pengurusan Sekolah Menengah dulu. Waktu itu beliau adalah Penolong PPD Menengah Pejabat Pendidikan Daerah Raub. Sebelum dilantik sebagai PPD Lipis beliau pernah berkhidmat sebagai Timbalan PPD Cameroon Highland dan Ketua Penolong Pengarah (KPP) Unit Pengurusan Sekolah Menengah Jabatan Pendidikan Pahang. Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu...
(Info gambar : Mesyuarat Verifikasi Data Opmen di Hotel Felda Residensi Kuala Terengganu, Julai 2011)


Tahniah tuan di atas pelantikan sebagai Pegawai Pendidikan Daerah Lipis. Semoga semangat muafakat warga pendidikan Lipis yang tergambar waktu perjumpaan baru-baru ini, menjadi sokongan kuat kepada tuan untuk menerajui daerah bertuah ini ke arah kecemerlangan. Muafakat membawa berkat, berpecah membawa rebah.


Majlis Persaraan Guru Besar SK Penjom

Akan tiba masanya, bagi setiap penjawat awam untuk menamatkan khidmatnya apabila usia persaraan telah tiba.


Saya hadir ke SK Penjom pada 16 Oktober 2015 bersama beberapa orang Guru Besar lain untuk sama-sama meraikan majlis persaraan En. Rosmi bin Mohd Din yang akan bersara wajib mulai 18 Oktober ini. 

Kepada En. Rosmi, selamat menempuhi hari-hari persaraan. Semoga kejayaan yang telah dilakarkan di SK Penjom akan diteruskan oleh pengganti tuan nanti. Jasa bakti tuan akan sentiasa dikenang dan menjadi contoh kepada pemimpin-pemimpin akan datang.
(em...sebelah teman tu, bukan En. Rosmi ye, itu En. Hasbi, Guru Besar SK Berchang)

No comments: