Pages

Sunday, August 23

Program Menggenggam 5A DUN Padang Tengku

Pada 18 hingga 20 Ogos 2015 telah berlangsung Program Menggenggam 5A Sekolah-Sekolah DUN Padang Tengku di Kem Pulau Berala, Kampung Kuala Telang. Program ini diilhamkan oleh Dato' Mustapa Long, ADUN Kawasan Padang Tengku. Seramai 61 orang murid target dan 21 orang guru terlibat dalam program ini. Murid sekolah teman, SK Pagar Sasak yang turut mengambil bahagian dalam program ini ialah seramai 4 orang ( dari kiri : Mohd Faiz, Iman Sufi, Nurin dan Nisa). Program ini berkongsepkan rehat minda, so, aktiviti-aktiviti yang dilaksanakan sepanjang program ini agak ringan dan tidak membebankan para peserta.

Last day...menunggu ketibaan YB Dato' Mustapa Long untuk closing ceremony. (Turut berada dalam gambar En. Ishak Mohamad, GB SK Relong, En. Ab. Yazi, GB SK Kechau 1 dan Pn. Rosimawati Saad, SIP+ PPD Lipis)

Dato' Mustapa Long (3 dari kanan) tiba sekitar jam 10.30 pagi.

YB Dato' Mus sedang menyampaikan ucapan perasmian penutupan. Banyak kata-kata semangat yang beliau lontarkan kepada para peserta. Semoga kata-kata beliau itu mampu menjadi pemangkin kepada anak-anak pelajar untuk mencapai 5A dalam peperiksaan UPSR yang akan berlangsung tidak lama lagi.

Mohd Iman Sufi ( Murid SK Pagar Sasak) sedang menerima sijil penyertaan daripada YB Dato' Mus.

Em...sebelum balik makan dulu. Terima kasih kepada Pengerusi JKKK Kampung Kuala Telang dan anak-anak buah di atas penyediaan tempat, kemudahan serta makan minum peserta. Semoga program ini memberi great impact kepada pencapaian murid-murid yang hadir. Kita hanya berusaha, tetapi Allah yang menentukan...

No comments: