Pages

Sunday, March 8

Cameron Lavender

Salam untuk semua,
Weekend baru-baru ni, teman sekeluarga merehat minda di Cameron Highlands. Selalu sangat datang ke Cameron ni, so kali ni, nak cuba cari lokasi yang belum pernah kami lawati. Waktu balik dari Kedah sempena cuti Hari Raya Aidil Fitri tahun lepas, ketika menggunakan laluan Simpang Pulai ke Cameron Highlands teman ada terpandang satu tempat menarik selepas pekan Kuala Terla iaitu Lavender Garden. Nak cuba tengok, best tak tempat ni.

Kalau datang dari pekan Brinchang, Lavender Garden ini terletak selepas pekan kecil Tringkap. Untuk masuk ke tempat ini dikenakan bayaran iaitu RM5 untuk dewasa dan RM3 untuk kanak-kanak. Tempat parking di kiri dan kanan jalan serta kawasan lapang yang disediakan.

Walaupun tempat ini dinamakan Lavender Garden, bukanlah bermakna hanya bunga lavender je ada kat sini. Macam-macam jenis bunga ditanam di kawasan ini.

Bagi yang suka bergambar, inilah masanya...

Calourful view

Boleh self-picking bunga-bunga segar kat sini. Setiap bunga dikenakan bayaran RM2 sekuntum. Nak petik buah strawberries pun boleh, bayarannya RM10 untuk 200gm.

Kolam ikan kap...emm, besar-besar ikannya. Teringat ikan kap yang teman pelihara dalam aquarium di rumah suatu ketika dahulu.

Banyak permandangan menarik kat sini. Amboi, jauh benor berselfie.

Souviner Shops...bolehlah beli untuk buat kenang-kenangan.

Emm...dah letih berjalan, berehat sebentar. Kalau nak menjamu selera kat sini ada Lavender Cafe, cuma menunya teman tak berapa pasti kerana perut masih kenyang selepas pekena teh masala dengan roti sandwich di Restorant Bharat Tea Plantation waktu sampai tadi. Weekend macam ni, orang tak berapa ramai sangat tetapi kalau school holiday rasanya memang padat la tempat ni.

Ok...Arigato gozaimasu

No comments: