Pages

Friday, August 8

Minum pagi bersama YB Dato' Mustafa Long

Salam untuk semua,

4 Ogos 2014, YB Dato' Mustafa Long, ADUN Padang Tengku telah berkunjung ke Pejabat Pendidikan Daerah Lipis untuk program minum pagi bersama staff PPD Lipis.

YB Dato' Mus menyampaikan ucapan ringkas kepada semua staff PPD Lipis.

Dalam ucapan YB Dato' Mus, beliau berharap warga pendidikan selaku kakitangan kerajaan dapat menjadi mata dan telinga kerajaan. Mendengar keluhan serta ketidakpuasan hati orang-ramai untuk dimaklumkan kepada Wakil Rakyat. Warga pendidik juga hendaklah menjadi penyampai yang bagus terhadap dasar-dasar kerajaan. Ini bagi memastikan orang-ramai tidak mendapat maklumat yang salah daripada pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

Dalam program pagi ini, Dato' Mus mengambil kesempatan menyampaikan sumbangan untuk Program Kecemerlangan Pendidikan Zon Merapoh. Terima kasih Dato'.

Petang 4 Ogos, semua Pegawai dan Penyelia PPD Lipis dikehendaki menghadiri Program Pembugaran PPPM dan Bengkel Pendidikan Abad 21 di Capitol Hotel Kuala Lumpur. Seramai 5 orang AKS juga turut terlibat.

Bagi meningkatkan pemahaman terhadap pelaksanaan PPPM, program pembugaran ini dibuat dalam bentuk perbengkelan. Semua yang terlibat dalam program ini dibahagikan kepada 7 kumpulan. Setiap kumpulan dikehendaki membincangkan tajuk yang telah ditetapkan. Kumpulan teman dapat tajuk "Aspirasi Sistem".

Kumpulan 3 yang kehilangan teraju apabila En. Rokeman dan beberapa orang pegawai akademik tidak dapat hadir. Nasib baik Dr Ting ada, bolehlah beliau mengambil alih tugas tersebut.

Lepas berbengkel, kenalah bentang. Tahan telinga jelah kalau ada komen berapi. Nasib baik untuk kumpulan teman bos tak komen apa-apa, cuma memberi beberapa penambahbaikan.

Amboi, berselera nampak! Bulan puasa hari tu, berat badan turun 3 kilo. Lepas puasa ni, dah naik 5 kilo pulak. Emm...tak tercapai objektif nak kurangkan obesiti.

Saf kepimpinan di Pejabat Pendidikan Daerah Lipis. Insyaallah...kita bergerak sederap saling bahu-membahu melaksanakan transformasi pendidikan daerah. "LIPIS JAUH KE DEPAN"

No comments: