Pages

Wednesday, January 25

Time to Change

Pada 16 Januari baru-baru ini, PPD Lipis menjadi lokasi pertama program kecemerlangan UPSR yang diilhamkan oleh En. Yahya Zainal Abidin, Pengarah Pelajaran Pahang. Semua Guru Besar sekolah-sekolah orang asli seluruh Pahang telah dijemput hadir untuk mengikuti pembentangan yang dilakukan oleh beberapa buah sekolah yang mencapai keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan UPSR tahun lepas. Seperti yang diketahui semua, prestasi sekolah-sekolah asli agak terkebelakang jika dibandingkan dengan sekolah-sekolah kebangsaan yang lain. Oleh itu, dengan adanya program ini, diharapkan Guru Besar sekolah-sekolah asli ini akan mengambil inisiatif untuk menggerakkan guru-guru serta murid-murid di sekolah masing-masing agar mencapai kejayaan yang lebih cemerlang.

Pengarah dan Timbalan Pengarah berehat seketika sejurus tiba di Pejabat Pelajaran Daerah Lipis.

Pn. Asma, Guru Besar SK Chat adalah salah seorang Guru Besar yang terpilih untuk membentangkan program yang telah dilaksanakan sehingga sekolah beliau mencapai keputusan yang cemerlang dalam UPSR tahun 2011. We hope your school will be able to win a New Deals award.

Sebahagian Guru Besar sekolah-sekolah orang asli yang hadir bagi mengikuti pembentangan dan perbengkelan bagi mencari formula ke arah mencapai prestasi yang lebih membanggakan dalam UPSR 2012.

Sahabat karib saya, En. Zahar bin Senin, GPK Pentadbiran SK Pos Iskandar Bera. Kami sama-sama mengikuti kursus NQPH di Institut Aminuddin Baki pada tahun 2000 dan seterusnya melanjutkan pelajaran di UPSI pada tahun 2003. Serius gayenya abang Zahar kita nie. Balik sekolah nanti jangan lupa nak aply knowledge yang diperolehi di Lipis nie.

No comments: