Pages

Monday, August 8

Ramadan di Kuala Terengganu

Dalam bulan Ramadan ni, rasanya malas nak out station. Kalau boleh hari-hari nak berbuka bersama anak-anak. Namun, apa boleh buat kalau dah terpaksa menjalankan tugas. Bermula hari ini hingga 10 Ogos ni, saya dan semua Penolong PPD Menengah Negeri Pahang berkampung di Hotel Felda Residence Kuala Terengganu untuk Mesyuarat Verifikasi Data Operasi Menengah (OPMEN). Turut hadir bersama dalam mesyuarat ini ialah Fasilitator OPMEN Daerah. Tapi dalam tak suka out station tu, teruja juga nak merasai suasana sambutan Ramadan di Terengganu ni.


Nasib baiklah mantan Penolong PPD (Men) Pejabat Pelajaran Daerah Lipis, En. Rahmin bin Mahasan turut hadir. Dapatlah juga saya menimba sedikit sebanyak ilmu daripada beliau.


Bergambar bersama-sama Penolong PPD Menengah dan Fasilitator-Fasilitator OPMEN di hadapan Hotel Felda Residence

Sementara menanti waktu berbuka, kami meluangkan masa melawat bazar Ramadan Kuala Terengganu. Macam kat Kuantan jugalah, macam-macam juadah boleh didapati kat sini. Bila dengar kerajaan akan bagi bonus setengah bulan gaji...hem makin sedap la berbelanja.

Terliur betul tengok ayam golek ni. Lama dah berhajat nak beli. Kat Jerantut seekor RM20.00, kat sini tak tau la...malas nak tanya, nanti dia ingat nak beli pula.



Kesempatan bermesyuarat di Kuala Terengganu ini juga digunakan untuk meraikan dua orang bekas Penolong PPD Menengah yang telah berubah posisi. En. Rahmin, PPPDM Lipis bertukar ke PPD Kuantan dan En. Sanusi, PPPDM Temerloh bertukar menjadi Guru Penolong Kanan.


Bergambar kenang-kenangan dengan dua orang bekas Penolong PPD Menengah, En. Rahmin dan En. Sanusi

No comments: