Pages

Thursday, February 24

Kaunter Aduan Bergerak Bersepadu (KABB)

Hari ini (24 Febuari), Biro Pengaduan Awam telah mengadakan program Kaunter Aduan Bergerak Bersepadu (KABB) peringkat daerah Lipis. Program yang bermula dari pukul 9.00 pagi hingga pukul 2.00 petang itu telah diadakan di Dewan Residen Kuala Lipis. Semua jabatan utama turut terlibat menghantar sekurang-kurang 2 orang pegawai untuk menjawab soalan-soalan berkaitan jabatan masing-masing yang akan dikemukakan oleh orang-ramai. Saya dan En. Jasmawari bin Majid, Pegawai Maklumat mewakili PPD Lipis.
.
Hujan yang turut agak lebat pagi ni mungkin menyebabkan sambutan orang ramai terhadap program ini sedikit hambar. Namun ada juga jabatan yang meriah dengan aduan, terutama Pejabat Daerah dan Tanah Lipis.

Pegawai KGSK dan Pegawai Maklumat PPD Lipis dah bersedia nak menjawab soalan-soalan yang bakal dikemukakan oleh para pelanggan. Kalau tak boleh jawab, kita calling la sape-sape.

Apahal ni Jasma, kaunter kita tak ada pelaris ke? Sunyi je...tak ada orang datang mengadu pun. 5 jam menunggu hanya satu aduan je ni. Kita ambil positif la...mungkin jabatan kita dah bagi servis yang terbaik kepada pelanggan-pelanggan kita sebab tu tak ada aduan.

No comments: